.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به یاد بزرگ راهدار مازندران
راهداران فرشتگان گمنام جاده ها
سجاد رحیمی

بمناسبت هفته حمل و نقل و راهداری (26 آذر تا 1 دی) - کشور عزیزمان ایران در طول سالیان شاهد تغییرات جوی و بلایای طبیعی بوده که بارها و بارها از خود این سوال را در حال گذر از جاده ها می پرسم که چه کسانی این نوع عوامل را در جاده ها مدیریت می کنند؟

بله آن افراد راهداران از خود گذشته هستند. افرادی که در سرمای طاقت فرسای زمستان و گرمای سوزان تابستان ،در کوههای پوشیده از برف و بیابانهای گرم و سوزان با عشقی فراگیر در راه آسودگی و آرامش هم میهنانشان از هیچ زحمت و تلاشی دریغ نمی کنند.برف های انباشته،بهمن های عظیم ،خروش آبهای طغیان گر،هجوم لشگر باد و مه،همه و همه در برابر اراده پولادین راهداران سر تسلیم فرود آورده و در حداقل زمان ممکن توسط این سربازان راهبان و راهدار از مسیر مسافران جاده محو میگردند.اول دی ماه یاد آور رشادتهای شجاعانی است که با شمشیر ایمان و شجاعت بر لشگر سختی و مرارت می تازند و آرامش و لبخند را به مسافران هدیه می دهند. راهدار نگهبان راهی است که خون جامعه را در خود به جریان انداخته است. راهدار حتی با قطع شریان خونش در رگ های وجودش،راه را برای همیشه حفظ و عبور و مرور را به ارمغان آورده است.
راهدار برف ها را می روبد با گریدرهایی که دل بهمن ها را میشکافد تا خودروهای مدفون شده زیر آوار برف را پیدا کند باید روزها دور از خانه و خانواده در سکوت جاده هایی زندگی کند که با عبور خودروها، سنگینی غبار غربت و انتظار از جسم و روحش خارج شود.
بزرگ راهدار مازندران مرحوم مهندس موسی رحیمی مدیر کل راه و ترابری استان مازندران که خستگی ناپذیری ،حسن خلق،برانگیختگی ایمانی،حوصله ورزی،اخلاق اسلامی،تبسم همیشگی،ظرفیت شنیداری،اعتماد متقابل،عشق ورزی به مردم،نگاه عبادی به مسئولیت ماموریت و وظایف محوله،آسان عبور کردن از صعب العبور ترین مراحل مسیر مدیریتی،برخورداری استثنایی از قابلیت های ارتباطی،حسن نیت،سادگی رفتاری،ارتباطات مردمی،ملجاء بودن برای افرادی که گرفتار مشکلات می شدند،پرهیز از باند گرایی گریز از تملق قدرتمندان ،ثبات قدم،احترام به زیردستان،صبوری و متانت ذاتی،باقی ماندن بر مرام جهادی ودهها مشخصه دیگررا می توان بخشی از شناسنامه اجتماعی و سازمانی این راهدار بزرگ دانست و انصافا مهندس موسی رحیمی را نه به خاطر نحوه عروج،بلکه به خاطر زندگی مومنانه اش در کنار شهدایی قرار داد که تا همیشه الگوی نسل های حاضر و پس از خویش اند و در یک کلام می توان گفت که این راهدار جهادگر یکی از مصادیق بارز این آیه قرآنی است که > (احزاب23)
امید است با قدرشناسی از تلاش های ایثارگرانه راهداران که در ایام سال و در شرایط مختلف آب و هوایی و به طور شبانه روزی با سخت کوشی و خدمات خالصانه موجبات آسایش هموطنان را در حد امکان فراهم می نمایند،همه ما بتوانیم ارج گذار تلاش این عزیزان تلاشگر بی ادعا باشیم.

سجاد رحیمی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.